Jak nadać przesyłkę kurierem?

Jest wiele powodów żeby wysłać przesyłkę kurierem, szczególnie teraz kiedy jest pandemia. Najczęstszym jest potrzeba wysłania paczki z zamówieniem z e-commerce. Odbiorcy bardzo lubią dostawać paczki kurierem, chociaż ostatnio kuriera zaczynają przeganiać Paczkomaty. Klienci indywidualni także coraz częściej korzystają z usług firm kurierskich. Nadać paczkę za pośrednictwem firmy kurierskiej też można na kilka sposobów. Zamów kuriera, to dobry sposób dostarczenia paczki.

Po co nadać przesyłkę kurierem?

Najczęstszym powodem żeby wysłać paczkę kurierem jest prowadzenie działalności e-commerce. Jak pokazują dane z badania Gemius (E-commerce w Polsce 2020), klienci e-commerce uważają doręczenie przez kuriera za najbardziej atrakcyjną metodę wysyłki zamówienia ze sklepu online: na pytanie „Które z poniższych form dostawy towaru najbardziej zachęcają Cię do zakupów przez internet?” najwięcej, bo aż 74%, ankietowanych internautów kupujących w sieci wskazało na „dostawę kurierem bezpośrednio do domu\pracy”. Jak pokazują dane statystyczne, jeśli chodzi o doręczenia przesyłek ze sklepów internetowych, usługi kuriera ustępują popularnością tylko nieznacznie Paczkomatom. Według wspomnianego raportu Gemius, ponad połowa (55%) klientów e-commerce korzysta najczęściej z oferty jakiejś firmy kurierskiej, a 61% respondentów najczęściej odbierze paczki z „maszyny paczkowej”. Z kolei dane uzyskane przez Kantar Polska w badaniu przeprowadzonym w kwietniu 2020 wskazują, że ankietowani najczęściej (80% odpowiedzi) wybierają Paczkomat, ale aż 70% z nich chce żeby im wysłać paczkę kurierem. Usługi kurierskie są szczególnie popularne wśród osób starszych (50 i więcej lat), wśród których aż 65% najczęściej decyduje się wybrać dostarczenie paczki przez kuriera; w innych grupach wiekowych z nadania przesyłki kurierem korzysta najczęściej ok. 50% respondentów.

Jeżeli przejrzy się dane dotyczące różnych form wysyłki zamówień można domyślić się dlaczego kurier cieszy się taką popularnością. Jak wynika z opinii internautów, z aprobatą klienta częściej spotykają się te formy dostawy, które niekoniecznie są najtańsze, ale gwarantują dostarczenie przesyłki w krótkim czasie i nie wymagają za dużo wysiłku po stronie odbiorcy (udawania się gdzieś daleko od domu czy stania w kolejkach). Prawie połowa (45%) kupujących online korzysta też z opcji płatności u kuriera przy odbiorze przesyłki, a prawie wszyscy (89%) cenią sobie wniesienie przesyłki z meblami lub sprzętem AGD do mieszkania. Ponad połowa klientów e-commerce deklaruje też, że preferowaną formą zwrotu zamówionych towarów jest dla nich możliwość darmowego odesłania produktu kurierem. Są więc dobre powody aby wysłać paczkę kurierem dostarczając zamówienie ze sklepu internetowego.

Jednak przesyłka kurierska jest również popularna wśród klientów indywidualnych. Jak pokazują dane z kwietniowych badań Kantara, aż 43% respondentów wybiera nadanie przesyłki u kuriera (zamówienie kuriera do domu lub pracy), a nieco ponad połowa (51%) preferuje wysłanie jej za pomocą Paczkomatu, co również umożliwia nadawcy wysłanie przesyłki kurierskiej.

Jak nadać przesyłkę kurierem – poradnik

To jak nadać tą przesyłkę kurierską? Jest na to kilka sposobów i to w kliku różnych wymiarach. Po pierwsze można skorzystać bezpośrednio z usług konkretnej firmy kurierskiej lub złożyć zlecenie przez pośrednika. Bardzo często takim pośrednikiem będzie firma obsługująca jakiś internetowy kalkulator cen przesyłek. Skorzystanie z porównywarki cen przesyłek kurierskich pozwala nam na wybranie najtańszej oferty dla konkretnej paczki, ale należy pamiętać, że firma pośrednicząca niekoniecznie ma dostęp do pełnej oferty wszystkich operatorów.

Kiedy już wybierzemy u kogo chcemy nadać paczkę, musimy zdecydować jak chcemy to zrobić. Można udać się do biura operatora lub punktu obsługi i tam załatwić formalności podając pracownikowi dane nadawcy i odbiorcy itp. Może lepiej jednak przygotować zlecenie nadania przez internet, nie wychodząc z domu. Można to zrobić zakładając konto w serwisie pośrednika lub operatora. Po zalogowaniu się na stronie operatora po prostu kliknij w opcję nadania przesyłki i podaj dane nadawcy i odbiorcy, wymiary i waga paczki, wybierz dodatkowe usługi takie jak ubezpieczenie, a następnie kliknij wyślij. Zazwyczaj można zapłacić za przesyłkę korzystając z płatności on-line. Jeżeli nie chcesz nigdzie zakładać konta, to InPost oferuje możliwość nadania paczki bez logowania za pomocą prostego internetowego formularza w ramach usługi Szybkie Nadania.

Co dalej? Jak przekazać paczkę do nadania? Można to zrobić zamawiając kuriera do domu lub pracy albo udając się do punktu obsługi lub Paczkomatu. W niektórych firmach świadczących usługi na terenie Polski odbiór paczki przez kuriera jest standardem, w innych jest to dodatkowa usługa, za którą trzeba dopłacić (tylko zwykle standardowa usługa jest wtedy tańsza). Paczka może też być nadana w punkcie obsługi lub Paczkomacie. Mając już przygotowaną i wydrukowaną etykietę nadawczą, wystarczy nakleić ją na karton i udać się z przesyłką w wybrane miejsce. W punkcie obsługi wystarczy wręczyć ją pracownikowi, a w Paczkomacie zeskanować kod kreskowy. I to tyle, naprawdę nic trudnego!