Karta produktu w sklepie online – jak powinna wyglądać?

W ostatnich latach kupowanie online stało się niezwykle popularne. Liczba klientów sklepów internetowych wciąż rośnie, a co za tym idzie – na rynku e-commerce przybywa konkurencji. Co zrobić, by przyciągnąć klienta i zachęcić go do kliknięcia przycisku „Kup teraz”? Podstawą jest prawidłowe i pomysłowe zaprojektowanie karty produktu. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Karta produktu – co to jest i do czego służy?

Karty produktu są tym, co powinno przyciągać Twój wzrok, gdy odwiedzasz sklep internetowy. To odpowiedniki sklepowej półki w sklepie stacjonarnym, manekina i metki w jednym, tyle że rozszerzone o nowe funkcje i dające szersze pole do popisu. To wizytówki danych produktów, które powinny przede wszystkim zachęcić do ich zakupu. Dokładniej mówiąc, karta produktu to jedna z najważniejszych podstron sklepu internetowego, która skupia się na jego najistotniejszym elemencie – produkcie. Podaje informacje, opisuje korzyści z jego stosowania, prezentuje zachęcające zdjęcia poglądowe. Może posiadać także inne elementy, np. opinie klientów. Niezwykle istotny jest także sposób zaprojektowania karty produktu oraz jej estetyka. Powinna zawierać wszystkie dane, które potencjalny klient może uznać za użyteczne i które mogą wpłynąć na jego decyzję zakupową. Karta powinna nie tylko tekstowo, ale i wizualnie zainteresować i podświadomie skłonić do zakupu. Żeby osiągnąć sukces w branży e-commerce, trzeba umieć przyciągać i zachęcać klientów do swoich produktów. Dobrze zaprojektowana podstrona zwiększy konwersję sprzedaży online oraz będzie częścią wizerunku Twojej marki.

Karta produktu w sklepie internetowym – jak powinna wyglądać?

Myśląc o karcie produktu, musisz wziąć pod uwagę, by była ona czytelna, przejrzysta, estetyczna, intuicyjna i dobrze przemyślana. Jej wygląd jest niezwykle istotny, a każdy detal ma tu swoje znaczenie. Począwszy do grubości, wielkości liter, przez wykorzystany font, odpowiednio dobrany kolor tła, uporządkowane rozłożenie poszczególnych elementów, zdjęcia produktów, aż po odpowiednie rozłożenie przycisków CTA (Call To Action), czyli zachęcających do działania i w tym przypadku – zakupu.

Jakie więc powinny być najważniejsze elementy, które powinna posiadać odpowiednia karta produktu? Rzecz jasna na widoku powinna być nazwa produktu. Nie ogólnikowa, a konkretna i doprecyzowana. Dobrze, jeśli zawiera model czy parametry prezentowanych produktów. Nie powinna być jednak zbyt długa. Pamiętaj, że dobrze sformułowana nazwa może wpłynąć na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwaniach. Nieodłącznym elementem na karcie produktu, idącym w parze z nazwą, powinny być zdjęcia produktu. Brak zdjęć może całkowicie zniechęcić potencjalnego klienta do zakupu. Warto mieć tu na uwadze, że klient kupuje oczami – chce wiedzieć, jak wygląda interesujący go produkt oraz jak się prezentuje. Użytkownik strony nie może zobaczyć produktu na własne oczy, dlatego należy mu ułatwić zapoznanie się z nim, serwując jak najdokładniejsze fotografie – prezentujące całość, detale. Dobrym pomysłem jest zawarcie zdjęcia kontekstowego pokazującego, jak produkty sprawdzają się na modelu. Kolejną ważną rzeczą jest cena. Powinna być dobrze widoczna, wręcz rzucająca się w oczy. To jedna z najważniejszych informacji, jakich klient będzie poszukiwał na stronie. Jest to ważny czynnik wpływający na jego decyzje zakupowe. Zadbaj, by prezentowana cena była zawsze aktualna.

Jednak cena to nie wszystko. Klient, aby przekonać się co do zakupu, potrzebuje atrakcyjnego opisu, który przedstawi najważniejsze informacje o produkcie oraz poda konkretne powody, dlaczego warto go posiadać. O tym jednak szerzej w kolejnym akapicie. Być może najważniejszy element karty, tak samo dla sprzedawcy, jak i klienta, to wspomniane już CTA, czyli przycisk o jasnym i zrozumiałym haśle, takim jak „Dodaj do koszyka”. Powinien być umieszczony w widocznym miejscu, wyróżniający się, odpowiednio duży, wręcz zachęcający, by najechać na niego kursorem. Oto niezbędne elementy każdej karty produktowej. Jakie jeszcze elementy na karcie mogą podnieść atrakcyjność podstrony? Należą do nich materiały wideo i filmy, które pozwalają lepiej zapoznać się z danym produktem. Recenzje i opinie użytkowników. Pozytywne oceny innych klientów to istotna rzecz, która buduje zaufanie do marki oraz może wpłynąć na decyzję niezdecydowanego jeszcze klienta. Dobrym pomysłem jest, by na dole karty produktowej zawrzeć propozycje powiązanych produktów. Bazując na historii przeglądania użytkownika, możesz zachęcić go do dalszych zakupów. Dobrą cechą kart są również dodatkowe informacje na przykład o aktualnych promocjach, dostępności produktu czy o proponowanych metodach płatności.

Jak opisywać produkty w sklepie internetowym?

Nieodłączną składową dobrze zorganizowanej karty są ciekawe i zachęcające opisy produktu. Co powinny zawierać? Przede wszystkim należy wspominać nazwę produktu, by potencjalny klient wiedział, o czym czyta. Bardzo ważnym elementem jest także uwzględnienie wszystkich niezbędnych danych oraz cech prezentowanego produktu. Szczegółowe parametry, dane techniczne, skład – opis to rzetelne źródło informacji dla użytkowników odwiedzającego sklep. Warto też rozdzielić opis produktu na część opisową oraz część techniczną. Oprócz twardych danych i szczegółowych informacji dobry opis produktu powinien być pisany wyspecjalizowanym językiem korzyści. Jego zadaniem jest w dokładny i interesujący sposób opisać liczne korzyści, jakie daje dany produkt, jakie potrzeby potrafi zaspokoić. Warto odnosić się tu do pozytywnych odczuć oraz emocji. Stwórz wrażenie, że klient potrzebuje właśnie tej konkretnej rzeczy. Co więcej, można wzbogacić opis, odpowiadając na ewentualne pytania, które mogą chcieć zadawać użytkownicy. Warto więc zaznajomić się z tym, kto jest potencjalnym klientem sklepu, do kogo kierowany jest przekaz reklamowy? Jakiej zachęty potrzebuje użytkownik, by zakupić produkty? Ważne również, by tekst był jakościowo napisany i oryginalny. Tworząc nowy nieszablonowy opis produktu, masz szansę na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwaniach, tym samym zwiększając ruch na stronie oraz liczbę wejść. Pamiętaj jednak, że dobry opis powinien być konkretny, a nie rozwleczony i niepotrzebnie skomplikowany.

Dlaczego dobrze zaprojektowana karta produktowa jest tak istotna?

Wiesz już, czym jest i jak zaprojektować kartę produktu na stronę. Warto więc zastanowić się, dlaczego świadome jej projektowanie jest tak istotne? Dobrze zorganizowana i zbudowana karta produktu działa zgodnie z marketingowym terminem AIDA, który określa zestaw reakcji klienta na produkt. Kolejne litery oznaczają: Attention – przyciągnięcie uwagi użytkownika do danego produktu, Interest – zainteresowanie klienta właściwościami prezentowanego produktu, Desire – czyli przekonanie klienta, że produkt jest mu potrzebny i jest w stanie zaspokoić jego potrzeby oraz Action – przekonywanie do zakupu tego właśnie produktu. Przede wszystkim, dobra karta przyciągnie uwagę użytkownika i zachęci go do kliknięcia przycisk „Dodaj do koszyka”, a co za tym idzie – kupna produktów i zwiększenia sprzedaży. Karta produktu projektowana na stronę internetową współtworzy atrakcyjny i przyciągający uwagę wizerunek marki. Dlatego tak ważny jest design i spójna wizja reprezentacji wizualnej sklepu. Dobra karta produktowa jest jak rama wykonana na wymiar dla Twojego produktu. Dlatego wyróżnia go na tle konkurencji sklepów z branży e-commerce.

Wiele zależy od dobrze zaprojektowanej karty produktowej. Powinna być atrakcyjna wizualnie oraz przekazywać klientowi wszystkie potrzebne informacje. Pamiętaj jednak, by nie przytłoczyć użytkownika ilością danych oraz liczbą proponowanych funkcji. Karta produktu powinna być jak schludna wizytówka, która zachęca do działania i rozwiewa wszelkie wątpliwości potencjalnego klienta.